بوکال فت و ساکشن غبغب

بوکال فت و ساکشن غبغب

جراحی زیبایی جهت رفع چربی و فرم دهی صورت

 

عمل برداشتن چربی بوکال یا بوکال فت صورت نوعی جراحی زیبایی است که به هدف کوچک کردن صورت با خارج کردن چربی ناحیه زیر گونه از داخل دهان انجام می گردد و در نتیجه، صورت لاغرتر و جوانتر دیده می‌شود. این روش حذف چربی بوکال، که یک عمل جراحی پلاستیک ایمن است، توسط پزشکان بسیار متخصص و متبحر انجام شود. در برخی مواقع ممکن است این جراحی زیبایی همراه عمل لیفت صورت یا بزرگ کردن گونه نیز انجام گردد.

چربی بوکال به توده چربی که بین عضله بوکسیناتور و سایر عضلات سطحی صورت قرار گرفته گفته می شود که اندازه چربی بوکال در افراد، متفاوت است.

در واقع اگر چربی بوکال بیش از حد باشد منجر به چاقی گونه ها می گردد.

برخلاف تصور افراد از سخت بودن عمل بوکال فت، این عمل یک عمل بسیار ساده و سریع است که با بی حسی انجام می گردد. در طی این عمل یک برش کوچک داخل دهان فرد ایجاد می شود و چربی های اضافی از این طریق خارج می گردد.

از مزایای این عمل استفاده از بخیه جذبی استفاده می باشد و نیازی به کشیدن بخیه ها نیست و هیچ گونه جای زخم یا اسکاری بر روی صورت و دهان باقی نخواهد ماند.

ورم بعد از عمل بوکال فت پس از 24 ساعت فروکش خواهد کرد و برای دیدن نتیجه نهایی عمل باید حدود سه ماه صبر کنید.

درباره شیوه عمل بوکال فت

  • با توجه به شرایط بیمار، برداشتن چربی بوکال با تزریق بی حسی انجام می‌گیرد. جراح ابتدا یک برش داخل دهان بیمار در زیر گونه ایجاد می‌کند. سپس با یک وسیله مخصوص این چربی بوکال را گرفته و از داخل این حفره خارج می‌کند. در مرحله نهایی، با استفاده از بخیه جذبی محل برش بسته می‌شود.
  •  جراحی زیبایی بوکال فت نیاز به بستری در بیمارستان ندارد و فرد پس از اینکه به حال مساعد رسید می‌تواند به خانه بازگردد.
  • چربی بوکال در پایین گونه‌ها قرار دارد و با برداشتن این چربی، گونه‌ها برجسته‌تر دیده شده و صورت فرد خوش فرم‌تر می‌گردد.

مراقبتهای لازم پس از عمل بوکال فت

  • درد و ورم بعد از انجام عمل زیبایی بوکال فت طبیعی است و به مرور زمان کاهش می‌یابد.
  • اگر احساس تنگی نفس، درد در قفسه سینه و ضربان نامنظم قلب را پس از عمل زیبایی دارید سریع با پزشک خود تماس بگیرید.
  • تا چند روز پس از عمل غذاهای مایع بخورید.
  • از دهانشویه مخصوص برای شستشوی دهان به منظور کاهش عفونت دهانی استفاده کنید.
  • بهتر است مصرف سیگار را تا زمان خوب شدن محل جراحی به طور کامل ترک کنید.

عمل بوکال فت برای چه کسانی توصیه نمی شود؟

عمل بوکال فت برای همه افراد توصیه نمی شود. مثلا اگر شما صورتی لاغر داشته باشید که به اندازه کافی بافت چربی نداشته باشد لزومی به انجام این عمل نیست.

ماندگاری بوکال فت چقدر است؟

بعداز جراحی زیبایی بوکال فت، احتمال تجمع مجدد چربی تقریبا صفر درصد است و درواقع ماندگاری بوکال فت تقریبا دائمی است. البته