جراحی بلفاروپلاستی -min

جراحی بلفاروپلاستی

رفع افتادگی و پف پلک

 

چشم ها اعضای مهمی در چهره هستند که خوشحالی و شادی و یا ناراحتی و غم را بروز می نمایند.
افتادگی پلک و چشم ها یکی از دلایلی است که باعث می شود شما پیرتر از آنچه هستید به نظر بیایید.جراحی بلفاروپلاستی (جراحی پلک) یکی از تکنیک های بسیار عالی برای جوانسازی و شادابی در حالت چشم ها است که می تواند جوانی ، زیبایی و جذابیت را به شما ارائه نماید .
این روزها جراحی بلفاروپلاستی با کمک روش‌های نوین پزشکی عضلات و چربی‌های اضافی پایین و بالای پلک‌ها را از بین می برد. پزشکان با جراحی بلفاروپلاستی پوست‌هایی که چین‌های ریز و درشتی زیر چشم‌ها را به وجود آورده را برمی دارند.
در نتیجه افرادی که جراحی پلک بالا یا پلک پایین را نزد بهترین پزشکان انجام می دهند، پس از سپری کردن دوران نقاهت یک چهره جدید و جذاب دارند. چهره‌ای که با روزهای جوانی آن‌ها تفاوتی ندارد و اثری از چشم‌های پف‌کرده و خواب‌آلوده در آن دیده نمی‌شود.

اگر به دلیل بیماری یا به صورت مادرزادی با مشکل افتادگی پلک مواجه شده‌اید هم با کمک جراحی بلفاروپلاستی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. با توجه به کافی نبودن اطلاعات متقاضیان در این زمینه، تصمیم گرفتیم نکاتی در مورد این جراحی در اختیارتان قرار دهیم.

عمل بلفاروپلاستی چیست؟

درواقع بلفاروپلاستی عمل زیبایی است که پزشک با کمک بی‌حسی متقاضی را برای آن آماده می‌کند. سپس پوست‌های اضافی، چربی‌ها بالا یا پایین چشم و عضلات فلج شده را برمی‌دارد. سپس محل برش، با ظرافت بخیه زده می شود.  

در صورتی که جراحی بلفاروپلاستی به درستی انجام‌شده باشد و مراجعه کننده توصیه‌های پزشک را به خوبی رعایت کند، بعد از  سه ماه نتیجه واقعی این عمل زیبایی قابل مشاهده خواهد بود. کسانی که به صورت مادرزادی افتادگی پلک داشته‌اند یا افرادی که سال‌ها است با این مشکل مواجه هستند و افتادگی پلک شدید دارند، پس از سپری شدن دوران درمان از نتیجه این جراحی زیبایی چهره ای جدید از خود را می بینند.

مراحل انجام بلفاروپلاستی

برای انجام بلفاروپلاستی مانند سایر جراحی های زیبایی در جلسه مشاوره شرایط مراجعه کننده توسط پزشک مربوطه بررسی می‌شود و میزان افتادگی پلک‌ها و … مشخص خواهد شد. در طول جلسه پزشک مربوطه درباره وضعیت جسمانی مراجعه کننده داروهایی که مصرف می‌کند و انتظاراتی که از این جراحی زیبایی دارد صحبت می‌کند. اگر از جراحی بلفاروپلاستی می‌ترسید یا نسبت به نتیجه و نحوه انجام آن هیچ دیدی ندارید، جلسه مشاوره بهترین زمان مطرح کردن سؤالاتتان و راحت شدن خیالتان است.

 در جلسه مشاوره با نظر پزشک، اگر شرایط جسمانی فرد مساعد باشد و فرد متقاضی در بازه سنی مناسبی قرار داشته باشد وقت جراحی بلفاروپلاستی برای وی رزرو خواهد شد.

در طول جراحی پزشک با برش پلک بالا یا پایین در امتداد خطوط روی آن، عضلات و چربی‌های اضافی را از آن خارج می‌کنند. سپس پوست‌های اضافی که در اطراف چشم و روی آن چین‌خوردگی ایجاد کرده کشیده شده و برش زده می‌شود. در نهایت پزشک پلک را بخیه میزند، این جراحی زیبایی حدود ۴۵ دقیقه زمان می برد و بعداز اتمام می‌توانید به منزل مراجعه کنید و برای گذراندن دوران نقاهت آماده شوید.

نکات مهم قبل از جراحی بلفاروپلاستی

چطور جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی را با بهترین نتیجه انجام دهیم؟ آیا نکاتی وجود دارد که رعایت کردن آن‌ها به موفقیت‌آمیز بودن این عمل زیبایی کمک کند؟ اگر شما هم با این سؤالات و نمونه‌های مشابه آن‌ها مواجه هستید، این قسمت را مطالعه کرده و قبل از عمل رعایت کنید.

  • قبل از جراحی داروهای رقیق‌کننده خون مصرف نکنید.
  • مصرف الکل را حداقل یک هفته قبل از عمل کنار بگذارید.
  • دخانیاتی مانند سیگار جلوی اکسیژن‌رسانی به فولیکول‌ها را می‌گیرند. لذا پزشکان توصیه می‌کنند استفاده از قلیان، سیگار و … را به مدت دو هفته قبل از عمل متوقف کنید.
  • قبل از جراحی بلفاروپلاستی حمام کنید و روز قبل از عمل را با فیلم دیدن و … سپری کنید. با این کار استرس و اضطراب را از خودتان دور می‌کنید و نتیجه جراحی پلک برایتان بهتر خواهد بود.
  • اگر بار چندم است که این جراحی زیبایی را انجام می‌دهید، با پزشک مربوطه در میان بگذارید.
  • اگر تجربه جراحی دارید یا به بیماری‌های چشمی مبتلا هستید، این موضوع را با پزشک در میان بگذارید.

نکات مهم بعد از عمل بلفاروپلاستی

بعد از اتمام جراحی بلفاروپلاستی و درمان افتادگی پلک‌ها، باید مواردی که توسط پزشکان تجویز شده را به دقت رعایت کنید.

  • بعد از بلفاروپلاستی داروهای تجویز شده و پمادهایتان را حتماً استفاده کنید. داروهایی که پزشک تجویز می‌کند برای کاهش درد و پیشگیری از عفونت هستند. با کمک پمادها هم می‌توانید به نرم شدن پلک‌هایتان برای باز و بسته شدن کمک کنید. همچنین این پمادها جلوی باقی ماندن جای زخم روی چشم‌ها یا زیر آن‌ها را می‌گیرند.
  • اگر به شنا کردن، سونا و حمام با آب داغ علاقه دارید، باید این موضوع را به دوران پس از درمانتان واگذار کنید. چون تا زمانی که پزشک اجازه نداده نمی‌توانید این کارها را انجام دهید.
  • داروهای رقیق‌کننده خون را تا زمانی که پزشک اجازه نداده مصرف نکنید.
  • برای کاهش درد و ورم پلکتان می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • پس از جراحی پلک اجازه آرایش کردن و استفاده از لنزهای مصنوعی را تا زمان اجازه پزشک ندارید.
  • برای حمام کردن و شستشوی صورتتان باید طبق دستور پزشک عمل کنید و به هیچ عنوان نباید چشم‌هایتان را ماساژ دهید، بخارانید یا اینکه با حوله زبر صورتتان را خشک کنید.

عوارض بلفاروپلاستی چیست؟

بعضی از افراد تصور می‌کنند که جراحی زیبایی بلفاروپلاستی چون سرپایی و غیرتهاجمی است هیچ عوارض خاصی در پی ندارد. به همین خاطر به آسانی و بدون لحظه‌ای فکر برای انجام آن پیش‌قدم می‌شوند. در صورتی که عوارض و مشکلاتی که بلفاروپلاستی یا جراحی پلک دارد.

بنابراین کسانی که می‌خواهند جراحی بلفاروپلاستی را انجام دهند، حتماً باید با عوارض و معایب این عمل زیبایی پرطرفدار هم آشنایی داشته باشند. 

عوارض جراحی بلفاروپلاستی عبارتند از :

  • درد، سوزش، خارش و التهاب موقتی پس از عمل
  • خونریزی بعد از عمل جراحی
  • خارش و عفونت ناحیه عمل
  • حساسیت به داروهای بی‌حسی

مزایای بلفاروپلاستی چیست؟

در کنار معایب و عوارضی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، بلفاروپلاستی این فواید را هم به همراه دارد:

  • طبیعی شدن چهره متقاضی پس از عمل
  • جوان‌تر شدن فرد و افزایش اعتماد به نفس وی
  • سرپایی بودن بلفاروپلاستی و عدم نیاز به بیهوشی و بستری
  • دائمی و همیشگی بودن آن در صورت تبحر جراح 
  • بهبود زاویه دید متقاضی

هزینه بلفاروپلاستی چقدر است؟

از جمله مهم‌ترین بخش‌هایی که طرفداران جراحی زیبایی بلفاروپلاستی علاقه‌مند هستند درباره آن بدانند می‌توان به هزینه آن اشاره کرد. چون برای انجام این عمل زیبایی بیمه‌ها پوشش دهی ندارند و متقاضی باید تمام مبلغ بلفاروپلاستی و مراقبت‌های آن را خودش بپردازد. قیمتی که برای انجام این عمل زیبایی در نظر گرفته می‌شود به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این موارد می‌توان به مبلغی که جراح با توجه به تجربه و تخصصش  درخواست می‌کند اشاره کرد که البته در کلینیک دکترخوانساری در جلسه مشاوره، هزینه جراحی به شما اعلام می گردد.

بلفاروپلاستی دائمی است یا موقتی؟

بلفاروپلاستی یک عمل زیبایی دائمی و همیشگی برای درمان افتادگی پلک است، به شرطی که متقاضی کاندیدای مناسبی برای انجام آن باشد. اگر در سن پایین برای بلفاروپلاستی اقدام کنید، به مرور و با بالا رفتن سنتان شاهد شل شدن پوست و چروک شدن اطراف چشم‌ها خواهید بود. این شل شدن پوست، دوباره روی پلک‌ها یا زیر آن‌ها را متورم می‌کند و مجدداً باید برای بلفاروپلاستی اقدام کنید.

تخصص پزشک و روشی که برای جراحی پلک انتخاب می‌کنید هم در ماندگاری این عمل زیبایی تأثیرگذار است. در صورتی که پزشکتان تمام پوست‌ها، چربی‌ها و عضلات اضافه را برندارد، یا اینکه بخیه زدن و … را به خوبی انجام ندهد، به احتمال زیاد نیاز به جراحی ترمیمی خواهید داشت.

در نتیجه تنها در صورتی می‌توانید روی همیشگی بودن درمان افتادگی پلک‌هایتان حساب کنید که پزشک حرفه‌ای در سن مناسب و با متد مناسب  عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک را برایتان انجام دهد.

انتخاب بهترین کلینیک برای بلفاروپلاستی  پس از جواب دادن به سؤالاتی که در زمینه درمان افتادگی پلک با بلفاروپلاستی وجود دارد و شناخت پیدا کردن نسبت به این عمل زیبایی، پیدا کردن یک مرکز معتبر که آسوده‌خاطر بتوانید این کار را در آن انجام دهید کار سختی است. مرکزی که انتخاب می‌کنید باید تجهیزات جدید و امروزی را داشته باشد. چون لازمه استفاده از متدهای متنوع بلفاروپلاستی به روز بودن امکانات کلینیک زیبایی است.

 پرسنل کلینیک باید متبحر و مؤدب باشند و با آرامش متقاضیان را راهنمایی کنند. همچنین، پزشکانی که در این مرکز فعالیت دارند باید باسابقه بوده و تجربه انجام جراحی پلک را داشته باشند. اگر نمونه کارهای پزشک موجود باشد، بهتر می‌توانید درباره انجام دادن این جراحی در آن کلینیک تصمیم‌گیری کنید.

در نهایت قیمت منصفانه و تمیز و استریل بودن کلینیک برای انتخاب آن اهمیت دارد. کلینیک دکتر خوانساری در تهران دارای تمام این شرایط است و با رعایت نکات بهداشتی ،خدمات جراحی زیبایی بلفاروپلاستی را به بهترین نحو به متقاضیان ارائه می‌کند.

پیشنهاد میکنیم برای مشاهده و بررسی عکس و فیلم نمونه عمل‌های موفق بلفاروپلاستی و جراحی زیبایی پلک در کلینیک دکتر کاظم خوانساری به پیج اینستاگرام dr.kazemkhansari@ مراجعه کنید