لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

ازبین بردن موهای زائد بدن با بهترین دستگاه لیزر بدون درد

از بین بردن موهای زائد به کمک لیزرمخصوص در واقع به معنای نابود کردن فولیکول‌ های موهای زائد بدن با استفاده از روشی به نام نور گرمایی یا Photothermalysis می‌باشد. در این روش موهایی که در ناحیه‌ تحت تابش نور لیزر قرار می‌گیرند، از بین می‌روند. در این سیستم منظور از ارسال پالس‌های نور لیزر، ازبین بردن فولیکول مو است، که نهایتاً باعث از بین رفتن موی آن ناحیه می‌شود.

دستگاه لیزر موی اسکلپیون ASCLEPION و مزایای آن

تاریخچه لیزر:

› لیزر توسط فیزیکدان آمریکایی در سال 1960 معرفی شده و بخش مهمی از علم و فناوری است. به طور کلی لیزر یک منبع نور است که با شدت و تراکم در یک پرتو پر انرژی تجمع یافته است. این پرتو از یک طول موج خاص تشکیل شده است.

پرتو پس از انتشار تک رنگ است و بسته به نوع لیزر می‌تواند اشعه ماورای بنفش تا مادون قرمز باشد. در مقایسه با نور خورشید نور لیزر هر نوع طیف رنگی را پوشش می‌دهد. تأثیر پرتوی لیزر بر روی پوست به گونه‌ای است که به آسانی بر ناحیه مورد نظر تمرکز دارد و جذب نور فقط توسط لک، خال، مو و… انجام می‏ گیرد.

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر دایود Asclepion چیست؟

› این لیزر موهای زائد به روشی آسان، بدون درد است که با سرعت بالا به وسیله دستگاه جدید MedioStar ساخت کشور آلمان انجام می گیرد.

› دستگاه لیزر دایود Asclepion از جدیدترین نسل لیزرهای دایود است که از سه تکنولوژی لیزر استفاده می‌کند که طیف گسترده‌ای از روش‌های درمانی را ارائه می‌دهد. این لیزر درواقع در هر پالس منطقه بیشتری از پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد و سرعت عمل بالایی را برای پزشکان فراهم می‌آورد.

نحوه عملکرد دستگاه لیزر دایود Asclepion چگونه است؟

› دستگاه لیزر دایود Asclepion با تکنولوژی قادر به خروج دو طول موج 810 و 940 نانومتر جهت تأثیر تخریبی بر روی فولیکول مو و طول موج برای منعقد نمودن عروق تغذیه‌کننده فولیکول‌ها به طور هم‌زمان است که نتایج فوق ‌العاده‌ای را در درمان و از بین بردن موهای زائد ایجاد می‌نماید.

› این نوع لیزر از نوع نیمه هادی (دیود) می‌باشد و در محدوده مادون قرمز است. از کریستال مواد نیمه هادی با ابعاد بسیار کوچک به عنوان ماده فعال استفاده می‌شود. مهم‌ترین و معروف‌ ترین مواد مورد استفاده در ساخت این نوع لیزر، گالیم، آرسنیک، آلومینیوم و ایندیم می‌باشند که به صورت کریستال رشد داده می‌شوند.

› با این دستگاه لیزر اسکلپیون می‌توان انواع طول موج‌های مختلف تولید نمود که هر طول موج با توجه به مولکول‏های هدف دارای کاربرد خاص می‌باشد.

› دستگاه لیزر دایود Asclepion هنگام مواجه شدن با موها انرژی با قدرت بالا تولید می‌کند. برای انجام این کار، نور باید چندین میلی ‌متر به داخل پوست نفوذ کند تا به ریشه موها برسد. ملانین موجود در موها نور را جذب کرده و حرارت آن باعث از بین رفتن موها می‏ گردد.

موهای تیره ‌تر، ضخیم ‌تر و متراکم، حرارت بیشتری تولید می‌کنند. این گرما سلول‌های مسئول رشد مو را تخریب کرده و رشد موها قطع می‌شود. این گرما به پوست آسیبی نمی‌رساند.

مزایای دستگاه لیزر اسکلپیون :

› سیستم خنک‌ کننده 360 درجه دستگاه لیزر دایود اسکلپیون قبل از هر پالس پوست ناحیه مورد نظر را خنک می‌کند تا فرد در طول درمان احساس راحتی و آرامش داشته باشد.

خنک ‏کننده 360 درجه دستگاه طوری عمل می ‏کند که ابتدا اپیدرم پوست را خنک و آماده دریافت پرتوی لیزر می‏ کند و دیگر خطر سوختگی پوست رخ نخواهد داد. همچنین دمای سیستم خنک کننده آن قابل تنظیم است.

عملکرد لیزر با قدرت بالای دایود به صورتی است که دقیقا توسط ملانین جذب می‌شود و آب میان بافتی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. در نتیجه برای تمامی انواع پوست با رنگ‌های مختلف مناسب است و لک ایجاد نمی‌کند.

› توزیع یکنواخت پرتوی لیزر به صورت مربع شکل باعث می ‏شود که هیچ منطقه ‏ای از پوست جا نیفتد و دمای تمامی سطح پوست را یکسان نگه می‏ دارد. دستگاه لیزر دایود Asclepion علاوه بر از بین بردن موهای زائد ویژگی‌های دیگری مانند درمان آکنه، برطرف کردن لک، ضایعات عروقی (رگ‏ های عنکبوتی) و جوان ‌سازی پوست دارد.

دستگاه لیزر دایود Asclepion مناسب افراد با پوست حساس :

› برای افرادی که پوست حساسی دارند می‌توان از حالت SmoothPulse استفاده کرد که در طول درمان فرد چیزی متوجه نمی‌شود.

› با SmoothPulse درمان سریع‏تر از همیشه انجام می ‏شود.

تعداد جلسات استفاده از دستگاه لیزر اسکلپیون

› در هر جلسه لیزر تمامی موها از بین نمی‌روند زیرا برخی از موها در فاز استراحت و برخی دیگر در فاز رشد هستند.در نتیجه به چندین جلسه مداوم نیاز است. اما تعداد جلسات با توجه به نوع موها، جنس و رنگ پوست متفاوت است. به صورت نرمال تعداد جلسات بین 8 تا 12 جلسه برای هر فرد می‌باشد.