پیکر تراشی

لیپوماتیک/ابدومینوپلاستی/ فرم دهی بدن

پیکر تراشی

داشتن غبغب لزوما به معنای چاقی فرد نیست. بسیاری از افراد به دلایلی مانند وراثت یا افزایش سن، دچار غبغب هستند. افراد بین ۲۰ تا ۵۰ سال می توانند این عمل را انجام بدهند.


عمل لیپوماتیک غبغب روشی مناسب برای رفع چربی های اضافی صورت است. با انجام لیپوماتیک غبغب، چربی های اضافی در ناحیه غبغب از صورت جدا می شوند و در نهایت ظاهر فرد زیباتر و جوان تر می شود.

 

درواقع غبغب،چربی انباشته شده در زیر چانه و اطراف گردن می باشد که موجب کاهش زیبایی و اعتماد بنفس افراد می گردد و با استفاده از لیپوماتیک غبغب می توانند این مشکل را رفع نمایند و زیبایی را به چهره ی خود بازگردانند. در روش لیپوماتیک غبغب با استفاده از دستگاه لیپوماتیک، چربی های انباشته شده در زیر چانه با وارد کردن ضربه شکسته و تخریب می شوند و از این ناحیه خارج می شوند.

عمل لیپوماتیک غبغب برای چه کسانی مناسب است؟

می توان گفت لیپوماتیک غبغب برای تمام کسانی که دارای غبغب هستند در هر وزنی مناسب است.

به طور کلی این روش برای افراد زیر مناسب است:

  • کسانی که چربی های آنها با رژیم و ورزش از بین نمی رود.
  • افراد با سلامت بدنی مناسب و بالای 18 سال

 لیپوماتیک می تواند میزان قابل توجهی از چربی های بدن را در طول تنها یک جلسه کاهش دهد و زیبایی و جذابیت را به شما بازگرداند. با انجام لیپوماتیک می توان غبغب که چربی انباشته در زیر چانه است و باعث ایجاد فرم بد در صورت می شود را در یک جلسه به طور کامل از بین برد. البته در نظر داشته باشید که پس از انجام این عمل زیبایی، بهتر است نکاتی را رعایت کنید تا این چربی دوباره به صورت بازنگردد. 

نحوه انجام لیپوماتیک غبغب

در ابتدا بعد از بی حسی موضعی در ناحیه غبغب، یک میله فلزی بسیار نازک به نام کانولا از طریق یک شکاف بسیار نازک و کوچک وارد چربی های انباشته شده در زیر چانه و اطراف گردن می شود و با ضربه زدن و شکستن چربی های این ناحیه به صورت کاملا فیزیکی از طریق مکش آن ها را بیرون می کشد.

مزایای از بین بردن غبغب بوسیله لیپوماتیک

در لیپوماتیک غبغب هیچ گونه جای زخم و برشی ایجاد نخواهد شد.

در روش از بین بردن غبغب بوسیله لیپوماتیک بدلیل اینکه چربی های انباشته شده در زیر چانه و اطراف گردن با وارد شدن ضربه تخریب می شوند و از ان ناحیه خارج می شوند نسبت به روش های دیگر آسیب کمتری به پوست وارد می شود

مدت زمان جراحی لیپوماتیک غبغب کوتاه است و در نتیجه بیمار درد کمتری را متحمل می شود

نتیجه از بین بردن غبغب بوسیله لیپوماتیک پس از چند روز به خوبی مشاهده می شود و ماندگاری این روش بسیار طولانی مدت می باشد.

نکته قابل توجهی که باید به آن اهمیت داد این است که انباشت هرگونه چربی در نواحی مختلف بدن، احتمال بروز سرطان را ایجاد می کند. در صورتی که چربی ها در غبغب انباشته شود و به مرور زمان فرم سفت به خود بگیرد، امکان بروز بیماری های مختلف و رشد تومور در این ناحیه وجود دارد. در صورتی که انباشت چربی ها در غبغب بیش از حد شود، بایستی اقدام به تخلیه چربی کرد. 

 

انتخاب بیهوشی یا بی حسی توسط پزشک نسبت به میزان چربی و شرایط بیمار تعیین می شود. جراح شما با توجه به شرایط شما می تواند انتخاب کند که شما تحت تاثیر کدام ماده جراحی را انجام دهید. افرادی که بنا به انتخاب خود نیز نمی خواهند که بیهوشی عمومی دریافت کنند، می توانند از روش بی حسی موضعی استفاده کنند

منظور از پیکرتراشی درواقع حذف چربی های موضعی بدون آسیب به بافت ها، عروق و اعصاب ناحیه دارای چربی، میباشد. که هدف کاهش سایز و رسیدن به فرم ایده آل می باشد.

البته باید تاکید کرد این روش برای افراد خیلی چاق مناسب نمی باشد و می تواند سلامت آن ها را به خطر بیندازد. لذا ابتدا باید با رژیم مناسب به وزرن پایین تر برسند سپس با تایید پزشک متخصص اقدام به پیکرتراشی کنند.

پیکر تراشی در افراد مختلف

پیکرتراشی برای افراد لاغر:

برای برخی افراد لاغر نیز که چربی موضعی دارند، به دلیل عدم وجود چربی اضافی، پیکرتراشی پیشنهاد می شود و برخی از بافت های بدنی مانند پوست و بافت تحتانی ضعیف شده را تقویت می کنند تا شکل بدن بهینه شود.

البته باید توجه داشت، افزایش وزن بعد از عمل، می تواند به ابطال نتیجه عمل منجر شود. لذا نگهداری از وزن مناسب و رعایت رژیم غذایی سالم بسیار مهم است.

 

پیکرتراشی بعد از زایمان:

برخی زنان ممکن است بعداز زایمان به دلیل تغییراتی که در بدنشان رخ می دهد، با مشکلاتی مانند افزایش وزن، کاهش کیفیت پوست، وضعیت نامناسب شکم و سینه و … مواجه شوند. پیکرتراشی با مشورت پزشک متخصص می‌تواند به عنوان یک راه حل برای بازگشت به شکل قبلی بدن، به خصوص منطقه شکم و سینه، مورد استفاده قرار بگیرد.

 

پیکر تراشی برای دیابتی ها:

پیکرتراشی برای دیابتی ها به عنوان روشی برای کاهش وزن و بهبود وضعیت سلامتی با تایید پزشک مربوطه می تواند مناسب باشد.

البته، پیکرتراشی ممکن است برای برخی افراد دیابتی خطرناک باشد، زیرا این فرایند ممکن است باعث تغییر در سطح قند خون شود. همچنین، پس از عملیات، شاید نیاز به تغییر در رژیم غذایی و میزان داروهای قندخون کنترل شونده باشد. درنتیجه باید به دقت با پزشک خود مشورت کنند و همه نکات را در نظر بگیرند.

 

پیکرتراشی برای کدام نقاط بدن به کار می رود؟

عمل پیکرتراشی برای نقاطی از بدن که دارای چربی اضافه است انجام می شود. البته پیکرتراشی برای چربی هایی مناسب است که مدت طولانی در بدن تجمع کرده اند و ورزش یا رژیم غذایی نتوانسته آن ها را از بین ببرد.

برخی از پیکرتراشی ها عبارتند از:

پیکرتراشی شکم و پهلو
پیکرتراشی بازو
پیکرتراشی ران
از بین بردن چربی غبغب و چربی زانو
اصلاح و لیفت شکل گردن
کوچک کردن سینه، تغییر شکل آن برای ایجاد تناسب با سایر نواحی بدن

 

پیکرتراشی دور کمر

افرادی که چربی های انباشته در ناحیه کمر و اطراف آن، موجب ظاهری نامتعارف در فرم کمرشان می شود، معمولا دغدغه ای بزرگ برای پوشیدن لباس دلخواه خود دارند. از این رو، روش پیکرتراشی دور کمر، از می تواند تمامی این دغدغه ها را از بین برده و اندامی متناسب را به این متقاضیان هدیه دهد.

 

پیکرتراشی پهلو

در این روش می توان علاوه بر از بین بردن چربی های اضافی، پوست افتاده را نیز در جای خود ثابت نمود. با ایجاد برش از کمر و در نواحی دو طرف پهلو به پایین آغاز می شود و سپس با امواج و دستگاه های اتوماتیک، سلول های چربی خارج می گردند.

 

جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی

جراحی زیبایی شکم یا آبدومینوپلاستی از رایج ترین روش هایی است که برای کاهش چربی ها و ثابت کردن پوست تحتانی و میانی پایین شکم با عضلات جداره شکم، به صورت کاملاً حرفه ای و با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک انجام می گیرد.

آبدومینوپلاستی برای افرادی که دارای شکمی بزرگ و نامتعارف هستند، مناسب تر می باشند. پزشک متخصص با انجام این جراحی، بیشتر بافت های چربی را خارج نموده و پوست و عضلات آویزان یا شل شده، با بخیه در جای خود تثبیت می شوند؛ و به این ترتیب شکمی صاف و مسطح را به همراه خواهد داشت.

 

انواع پیکرتراشی

پیکرتراشی یا لیپوماتیک، با هدف تخلیه چربی و فرم دهی به اندام ها، مانند هر عمل زیبایی دیگری، دارای انواع مختلفی می باشد؛ که عبارتند از:

ساکشن
لیپوساکشن
لیپوماتیک
لیپولیزر
بادی جکت

 

هزینه پیکرتراشی

هزینه پیکرتراشی به عوامل مختلفی بستگی دارد.برای هزینه پیکرتراشی نمی توان عدد دقیق و مشخصی را بیان کرد زیرا این هزینه بستگی به دستمزد پزشک، هزینه مرکز درمانی، داروها و … دارد. اگر تصمیم انجام پیکرتراشی با پزشکان مجموعه ما دارید می توانید جهت مشاوره با کادر پزشکی و اطلاع از حدود قیمت پیکرتراشی با شماره ۰۹۱۲۵۱۸۴۰۹۳ با ما در تماس باشید.

 

مزایای پیکرتراشی

 پیکرتراشی چربی را در نواحی مختلف بدن، از جمله شکم، پهلوها، بازوها، ران‌ها و کمر، کاهش می دهد.
با انجام پیکرتراشی، می توان فرم بدن شما به شکل ایده آل می رسد.
دوران نقاهت پیکرتراشی نیز بسیار کوتاه می ‌باشد.
تغییرات فشارخون افراد در این روش بسیار کم است.
درد و خونریزی در محل مورد نظرخیلی کم اتفاق می افتد.

 

عوارض پیکرتراشی

لازم به ذکر است، چنانچه پیکرتراشی توسط پزشکی باتجربه صورت گیرد و بیمار تمامی توصیه های قبل و بعد از آن را به خوبی رعایت کند، خطری او را تهدید نخواهد کرد. تنها عوارض پیکرتراشی مقداری کبودی و ورم و درد می باشد که طبیعی بوده و با گذشت زمان رفع خواهد شد.

باید بدانید بهترین دکتر پیکرتراشی، پزشکی است که علاوه بر حاذق بودن در انجام پیکر تراشی بتواند با توجه به شرایطی فیزیولوژی مراجعه کننده، مناسب ترین روش را برای انجام این کار به او پیشنهاد دهد.

هر جراحی دارای عوارض و خطراتی است، اما پیکرتراشی به عنوان یک روش جراحی زیبایی نیز دارای خطراتی مانند عفونت، خونریزی، سوء‌تغذیه و آسیب به بافت‌های پوستی است. با این حال با رعایت همه مراحل پیش از جراحی، تجربه و مهارت پزشک، استفاده از تکنولوژی‌های جدید و توصیه‌های پس از جراحی، مخاطرات جراحی به حداقل می‌رسند.

عوارض پیکرتراشی به ندرت برای افراد اتفاق می افتد. از عوارض احتمالی روش پیکرتراشی می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

حالت تهوع
بی نظمی قاعدگی
بالا رفتن دمای بدن:
خارش
عفونت و سایر مشکلات خونریزی
سوء تغذیه و تغییر در رژیم غذایی
تحریک یا آسیب به بافت‌های عمیق
علائم ناراحتی و درد
خشکی و تیرگی پوست

 

عمل پیکرتراشی مناسب چه افرادی نیست؟

زنان باردار و شیرده
افرادی با شرایط جسمانی نامناسب
افرادی که پزشک به آنها توصیه کرده است که از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین استفاده کنند و نمی توانند این داروها را برای چندین هفته ترک کنند نیز نمی توانند پیکرتراشی شکم انجام دهند.