جراحی صورت, زیبایی

کاشت ابرو طبیعی – مراحل دقیق کاشت – نکات بسیار مهم | قیمت و هزینه ابرو

 کاشت ابرو طبیعی : کاشت ابرو چیست؟ ( هزینه کاشت ابرو )

علاوه بر ریزش مو، ریزش موی ابرو نیز یک مشکل رایج است. کاشت موی طبیعی ابرو یک عمل زیبایی غیرجراحی است که هدف آن افزایش تراکم ابروهایی است که از نازکی یا ریزش کامل مو در آن ناحیه رنج می برند. همانطور که تکنیک ها و عمل هابی که انجام میشود ، کاشت ابرو تقریباً مشابه کاشت مو است. با این حال، عمل کاشت ابرو ممکن است تحت تأثیر مد باشد. پیوند را می توان نه به این دلیل که بیمار ابروهای نازک دارد، بلکه به این دلیل که به دلیل تأثیر احساسات درونی میگوید ابرو های ضخیم تر میخواد

یکی از مهمترین ویژگی های ابروی هر شخص بیانگر احساسات وی می باشد. با تغییرات حالات چشم و ابرو میتوان حالات درونی و احساسیات خود را بدون صحبت کردن بروز داد. به همین دلیل ابرو و کاشت ابرو می تواند نقش مهمی در زیبایی صورت ایفا نماید. کاشت ابرو بهترین روش برای برگرداندن ابروهای ازبین رفته میباشد. البته روش های دیگری برای پر نشان دادن ابروی شما، از جمله تاتوی ابرو هم وجود دارد که به دلایل متعددی این کار توصیه نمی گردد. از مهمترین دلایل کاشت ابرو طبیعی بجای تاتوی ابرو، زیبایی طبیعی موهای به کار رفته شده میباشد. که در روش تاتو به دلیل اینکه در واقع رنگ جایگزین مو میشود، زیبایی کاشت ابرو طبیعی را نخواهد داشت.

در واقع کاشت ابرو روشی جدید پیشرفته است و معمولا به افرادی که از بروز مشکلاتی مانند افتادگی، پرپشت نبودن یا ناهماهنگی ابروها رنج می‌برند، پیشنهاد می گردد. فرآیند کاشت ابرو ترکیبی از هنر و علم پزشکی است، نیازمند دقت، مهارت و تجربه فراوان است و البته رعایت نکات و توصیه های پزشک، بعد از کاشت توسط مراجعه کننده می باشد تا به نتایجی طبیعی و دلپذیر برسد.

تکنیک های کاشت ابرو ( هزینه کاشت ابرو )

دو تکنیک اصلی کاشت مو، تکنیک‌های DHI و FUE (استخراج واحد فولیکولی) هستند. جدیدترین تکنولوژی جراحی کاشت ابرو طبیعی، تکنیک DHI است. DHI از قلم چوی برای پیوند استفاده می کند که می تواند به طور موثر تراکم و جهت مورد نیاز ناحیه ابرو را فراهم کند.تک تک فولیکول‌های مو که از ناحیه اهداکننده انتخاب می‌شوند باید بافت و جهت خاصی داشته باشند که با ابروها متناسب باشد. علاوه بر این، هر پیوند باید فقط یک مو داشته باشد.

کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب ست؟

کاشت ابرو هم برای خانم ها و هم برای آقایان موثر است و برای موارد زیر نیز کاربرد دارد :

  1. کسانی که بالای 18 سال سن دارند.
  2. کسانی که از ابروهای نازک و  از ریزش رنج می برند.
  3. کسانی که از ریزش کامل ابرو رنج می برند.

نکات قبل از عمل کاشت ابرو طبیعی ( هزینه کاشت ابرو )

برای جلوگیری از هرگونه آسیب و خطرات احتمالی عمل کاشت ابرو و طراحی ابرو میبایست موارد زیر را انجام بدهید ؟

از مصرف هر نوع رقیق کننده خون، مانند چای سبز یا مولتی ویتامین ها خودداری کنید، زیرا حاوی ویتامین های A و E هستند.
به مدت یک ماه از سیگار کشیدن خودداری کنید، زیرا اکسیژن خون مورد نیاز برای رشد سالم فولیکول را کاهش می دهد.
حداقل دو هفته قبل از عمل از مصرف داروهای محرک خودداری کنید.
برای جلوگیری از عوارض در طول عمل، یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید.
از مصرف هر دارویی که خاصیت رقیق کنندگی خون را  دارد خودداری کنید.

مراحل کاشت ابرو ، طراحی ابرو و رعایت خواب ابرو  در کلینیک زیبایی دکتر خوانساری ( هزینه کاشت ابرو )

کاشت ابرو طبیعی در چهار مرحله ساده انجام می شود که می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

معاینه توسط  پزشک  ابتدا ناحیه ابرو را بررسی می کند تا تعداد فولیکول های مورد نیاز برای پیوند را تعیین کند. بسته به شرایط فرد، معمولا بین 50 تا 350 فولیکول متغیر است. سپس پزشک موهای اهداکننده را بررسی می‌کند.

آزمایش‌های لازم: برخی از آزمایش‌ها، مانند آزمایش‌های پوستی و خون، قبل از پیوند برای شناسایی سطح قند خون و بررسی اینکه آیا چیزی در روند کاشت ابرو تغییر می‌کند یا خیر، الزامی است.
برداشتن فولیکول ها – بخشی از ناحیه اهدا کننده تراشیده می شود تا برداشتن آن در دسترس تر باشد. فولیکول هایی که پیاز آنها فقط یک مو دارد با استفاده از میکروموتور انتخاب می شوند.

برای حفظ میزان اکسیژن خون که برای رشد فولیکول های پیوندی ضروری است، حداقل به مدت دو ماه از کشیدن سیگار خودداری کنید.

به مدت یک ماه از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، گرما و رطوبت زیاد خودداری کنید و در بیرون از منزل کلاه طبی بپوشید.

سر خود را به جلو خم نکنید؛ حداقل سه روز آن را بالا و در یک خط موازی نگه دارید.

داروهای لازم و مسکن های تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید.

به مدت یک ماه از حمام ترکی و سونا خودداری کنید.

سعی کنید با استفاده از دو بالش طبی به صورت عمودی بخوابید تا سر خود را به مدت پنج روز پس از عمل بالا بیاورید تا از تورم جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از آسیب رساندن به فولیکول ها از باران یا گرد و غبار خودداری کنید.

سه ماه از شنا در دریا و دو ماه در استخر خودداری کنید.

هنگام پوشیدن و درآوردن لباس ها مراقب باشید و از تماس با فولیکول های کاشته شده خودداری کنید.

درمان های خاصی پس از کاشت ابرو طبیعی توصیه میشود. این درمان‌ها می‌توانند فولیکول‌های کاشته‌شده را تقویت کرده و از رشد فولیکول‌های تازه کاشته‌شده نسبتاً سریع‌تر حمایت کنند. برخی از داروها – پی آر پی سوزن های پلاسما – از سرم های پزشکی مناسب استفاده میکنند. پزشک شما نوع سرم هایی که عمدتاً از ویتامین ها تشکیل شده اند را توصیه میکند.کاشت ابرو میتواند نتایج عالی و راه حلی دائمی برای ریزش موی ابرو یا نازک شدن مو داشته باشد.

فرآیند کاشت ابرو های طبیعی ( هزینه کاشت ابرو )

درواقع کاشت ابرو فرآیندی نسبتا ساده است.

در این فرآیند بسته به محدوده هدف کاشت، حدود ۵۰ الی ۴۰۰ گرفت (graft) برای کاشت هر ابرو مورد نیاز است. هر گرفت شامل یک تا ۲ عدد مو میباشد.

اولین مرحله، طراحی مدل ابرو میباشد. طراحی ابرو با نظر پزشک و مطابقت وی با چهره طبیعی فرد و البته تایید مراجعه کننده براساس سلیقه ایشان میباشد.

پزشک، ابتدا لبه های بیرون خط ابروی بیمار را روی صورت وی ترسیم کرده به صورتی که با آناتومی نرمال صورت و تقارن زیبایی وی مطابقت داشته باشد. همچنین تغییر جهت موها در مسیر ابرو نیز مشخص میگردد. شکل ابرو طراحی شده به مراجعه کننده نشان داده میشود، تا نتیجه نهایی ظاهر ابروی خود را پیش از عمل، تایید نمایند. پس از تایید ایشان، عمل کاشت با خارج کردن فولیکول های مو از ناحیه اهدا کننده، آغاز خواهد شد.

تار مویی که برای کاشت مورد استفاده قرار میگیرد از ناحیه پشتی سر برداشته میشود و با استفاده از متدهای FUG یا FUE انجام میشود. تصمیم برای انتخاب متد مناسب، توسط پزشک انجام میگردد و بستگی به نوع مو، ژنتیک فرد، مقدار گرفت  مورد نیاز جهت کاشت، نگرانی ها و اهداف فرد دارد. پس از تهیه گرفت در زیر میکروسکوپ توسط تیم جراحی، اقدام کاشت گرفت ها در مناطق مورد نظر شروع میگردد.

ابتدا کاشت یک ابرو انجام میگردد و در صورت راضی بودن فرد از تغییرات نیمه صورت و روند کاشت، بنا به درخواست ایشان عملیات کاشت نیمه بعدی صورت انجام میشود. که این روند طی چند ساعت بین ۴ الی ۶ ساعت انجام میشود. بعد از گذشت چندماه از کاشت این تغییر به آرامی و به صورت قابل مشاهده ای در صورت حس و نمایانگر میشود. البته نتیجه کامل کاشت در مجموع بعد از یک سال به طور کامل مشخص میگردد.

کاشت ابرو طبیعی

کاشت ابرو طبیعی

 

کاشت ابرو با نیوگرافت FUE

در روش کاشت با نیوگرافت FUE در مقایسه با روش نواری ساده تر نموده است. در این روش، به جای برداشتن  نوار باریک مو از پوست پشت سر مراجعه کننده، فولیکول های تکی مو به صورت اتوماتیک از ناحیه مورد نظر با یک پانج 0.8 میلی متری جدا میشود. این روش هیچ اسکاری را در سر به جا نمیگذارد و از هیچ بخیه ای استفاده نمیشود. به طور کلی، قسمتی از موهای سر مراجعه کننده که بیشترین شباهت را به موهای ابرو داشته باشند برداشته میشود و با دقت در قسمت مدنظر با رعایت خواب ابرو کاشته میگردد.

 

 

کاشت ابرو تار به تار

این روش کاشت، با رعایت جایگذاری درست تارهای مو در محدوده نوار ظریف ابرو، به خوبی جواب میدهد. پزشکان و تکنسین های اتاق عمل در کلینیک دکتر خوانساری، دقت بالایی جهت کاشت موهای ابرو به طور دقیق در جای مناسب و بدون بر جا گذاشتن اسکار و زخم، دارند.

 

موارد استفاده از روش های FUE و FUG

روش کاشت ابرو با FUE بیشتر برای افراد و کسانی مناسب است که کمتر دچار ریزش ابرو شده اند و نیاز به کاشت به صورت تک به تک و تعداد کمتر مو دارند.

روش FUG نیاز به برداشت نوار از پشت سر و دسته بیشتری مو میباشد. این روش کاشت ابرو بیشتر در مواردی استفاده میشود که افراد دچار طاسی زیاد و نیاز به کاشت بیشتری در ناحیه مربوطه دارند استفاده میشود. در واقع دلیل اصلی تفاوت این دو روش در نحوه برداشت مو از محل اهدا کننده میباشد.

 

ویژگی های روش FUG و FUE

روش FUG تراکم بیشتری نسبت به روش FUE دارد زیرا ممکن است هنگام برداشت گرفت (graft) از سر بعضی از آنها از بین بروند. در روش FUE بدلیل اینکه فولیکول های مو  هنگام برداشت چربی از دست میدهند، احتمال از بین رفتن و رشد دوباره کمتر است. به همین خاطر موهای کاشته شده در روش FUE حدود ۸۰ درصد و در روش FUG حدود ۹۰ درصد احتمال رشد را دارد. پس اگر قصد نگه داشتن موهای خود بعد از عمل کاشت را دارید توصیه میشود البته بسته به نظر پزشک از روش FUG استفاده نمایید. درمجموع و نهایت استفاده از متد های FUG و FUG در روش کاشت ابرو برای بازگرداندن موهای از دست رفته بدلیل ماندگاری بیشتر، نسبت به روش های دیگر بهتر است.

برای اطلاعات بیشتر راجب کلینیک زیبایی دکتر خوانساری  کلیک کنید 

 

دلایل ریزش ابروها چیست؟ ( هزینه کاشت ابرو )

در اینجا به تعدادی از دلایل اصلی ریزش ابرو به طور کلی اشاره میشود:

  •  ژنتیک: برخی افراد به طور ژنتیکی به مشکلات مرتبط با ابرو مستعد هستند.
  • شرایط پزشکی: برخی بیماری‌ها مانند آلوپسی، هیپوتیروئیدی یا سندرم پلی‌کیستیک تخمدان میتوانند باعث ریزش ابرو شوند.
  • داروها: استفاده از برخی داروها، مانند کورتیکواستروئیدها یا داروهای شیمی درمانی، ممکن است باعث ریزش ابرو شود.
  • استرس: استرس زیاد نیز میتواند تاثیر منفی بر رشد موها و ابرو داشته باشد.
  • تغذیه ناکافی: کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین B و آهن به ریزش موها کمک میکند.
  • آرایش زیاد: استفاده‌ی بیش از حد یا نادرست از محصولات آرایشی میتواند به ابرو آسیب بزند.
  • عفونت‌ها و التهاب‌ها: بیماری‌ها و عفونت‌های پوستی نیز میتوانند باعث ریزش ابرو شوند.
  • بیماری های وسواسی

برای تشخیص دقیق دلیل ریزش ابرو و انتخاب روش مناسب درمان، مشورت با یک پزشک ضروری است.

مزایای کاشت ابرو

  • قابل رشد بودن ابرو کاشت شده
  • نازک بودن و متناسب با موهای ابرو
  • غیرقابل ریزش بودن مو
  • همرنگ با دیگر موهای ناحیه سر
  • حالت داشتن مو

عوارض کاشت ابرو ( هزینه کاشت ابرو )

از عوارض کاشت ابرو به درد و ورم صورت مراجعه کننده بعداز عمل میتوان اشاره کرد. درواقع کمی درد و ورم بعداز کاشت ابرو وجود دارد که بعد از گذشت چند روز ورم به طور کامل کم و تمام میشود و درد ناشی از عمل فقط و فقط بعد از کاشت میباشد. 

نتیجه کاشت ابرو

مهمترین نکته کاشت ابرو تعیین محل دقیق کاشت و توجه به زاویه و جهت رشد تارهای موی ابرو میباشد. البته توجه به اصول زیبایی و حفظ ظاهر طبیعی صورت فرد باید مد نظر قرار گیرد. بد فرم و خالی بودن ابرو میتواند ژنتیکی و به دلیل کم مویی ذاتی فرد بوده یا در اثر برداشتن پی در پی غلط ابرو ایجاد شده باشد. ابروهای نازک و نامرتب میتواند زیبایی صورت شما و در نتیجه اعتماد به نفس شما را تحت تأثیر قرار دهد. با توجه به پیشرفت تکنیک های کاشت ابرو، کاشت طبیعی امکان پذیر تر شده است. در صورتی که با دقت و صحیح انجام پذیرد، نتایج رضایت بخشی را برای مراجعه کننده به ارمغان میآورد.

موارد مهم در کاشت ابرو ( هزینه کاشت ابرو )

آنچه در انتخاب مرکز مناسب برای کاشت مو و کاشت ابرو اهمیت دارد، تجربه پزشکان، برخورد پرسنل و از همه مهمتر رعایت اصول بهداشتی در مرکز است.

کلینیک دکترخوانساری می تواند بهترین کیفیت را در زمینه کاشت ابرو و کاشت مو، با تمام فاکتورهای بالا به شما ارائه دهد. برای دریافت مشاوره و استعلام هزینه کاشت ابرو طبیعی و مشاوره رایگان میتوانید با شماره ۰۹۱۲۵۱۸۴۰۹۳  تماس حاصل فرمایید.مشاوران کاشت مو دکتر خوانساری، آماده پاسخگویی به سوالات شما در موردهزینه کاشت ابرو هستند.
مطمئن باشید بعداز عمل کاشت ابرو صورتی جوانتر، زیباتر و جذاب تر خواهید داشت

طراحی ابرو و رعایت خواب ابرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *